موسسه هنر و ادبیات هلال

پنجم


سلام ای دختر پاک پیمبر! 
سلام ای چشمۀ جوشان کوثر 

در آن منزل که بودی ماه‌بانو 
حسن بود و حسینت روی زانو 

به دستانت پیمبر بوسه می‌زد 
علی بر حلقۀ در بوسه می‌زد 

سلام ای نور اول سرّ مستور 
تو آن نوری که موسی دید در طور 

تو را پیغمبران تکریم کردند 
به نزدت اولیا تعظیم کردند 

تو کاف و ها و یا و عین و صادی 
تو در عالم مسیح نور زادی 

محمّد خواند نقش رقعه‌ات را 
مسیحا دید نور بقعه‌ات را 

ز جنس نور، قرطاس تو زهرا 
ملک گردانده دستاس تو زهرا 

تو ای وجه الهی نور «لولاک» 
تو هستی جلوۀ منظور لولاک 

تو ای وجه الهی، ای که لولاک- 
نبود آیینه، نوری نیست الّاک 

تو وحی منزَلی بر قلب احمد 
تو را می‌خواند در قرآن محمّد 

تو ای بین ملائک گفتگویت 
سلام الله بر جدّ و عمویت 

چراغ کعبه نور سرمد توست 
ابوطالب، عموی احمد توست 

نبی چون صفدر غالب ندارد 
عمو کس چون ابوطالب ندارد 

سلام ای پاسدار کوثر نور 
به دست تو کلید بیت معمور 

دل و جان را به پیغمبر تو دادی 
به دست فاطمه حیدر تو دادی 

سلام ای مصطفی همراه با تو 
کلیدِ خانۀ الله با تو 

به دست خود کلید کعبه داری 
تویی تو بابِ «باب‌الجنت» آری 

به مکر مشرکین غالب تو هستی 
ابوالحیدر ابوطالب تو هستی 

سلام ای نورِ نور نجمۀ نجد 
عزیز خانۀ ذوالعزّ و المجد 

ز نور توست عین‌النور خاتم 
ز صلب توست وجه‌الله اعظم 

همان باب ابوالایتام هستی 
ستون محکم اسلام هستی 

سلام ای حضرت زهرای اطهر 
که مدحت گفت مولا و پیمبر 

سلام الله بر آن مادر، آری 
بر آن دامان زهراپرور، آری 

قسم بر امِّ عرشی گوهر تو 
که مدح توست وصف مادر تو 

خدیجه مادر ام‌ابیها 
خدیجه همسر تنهای طاها 

به زهرایش که ام‌المؤمنین است 
خدیجه بانوی اسلام و دین است 

به راه دین به مال و جان به پیکار 
پیمبر را به هر سختی مددکار 

تو بانوی زنان پاک بودی 
امین خواجۀ لولاک بودی 

کدامین چشمه نور سرمد آورد؟ 
چه کس زهرا برای احمد آورد؟ 

پس از تو ای گل باغ رسالت 
تو ای ایمانت از عصر جهالت 

به زهرا جامۀ شادی که بخشد؟ 
علی را رخت دامادی که بخشد؟ 

زنان مکه خود جاهل ز قدرت 
که ننشاندند نزد خود به صدرت 

به صدر آورد صدر عالمینت 
تو ای بر عالم اسلام، دینت 

ورای ساره و مریم مقامت 
سلام از جان دهد خیرالانامت 

تولا و تبرای خدیجه‌ است 
که غیر از حق بری از هر «ولیجه» است

 تو اوّل مسلمه از مسلماتی 
نخستین ساکن فُلک نجاتی 

نه اهل فخر و ناز و نوش و عیشی 
ملک‌بانوی زنهای قریشی 

تو را ایمان نه همچون آن دو تن بود 
نه ایمان تو دنیاساختن بود 

نکردی در ره دنیا عزیمت 
نه جنگ آوردی از بهر غنیمت 

نکردی در ره وحدت، تشتُّت 
نبودی پیش از ایمان بندۀ بت 

خریدی گنج افلاک و زمین را 
امین تو امین‌، روح‌الامین را 

که چون تو معرفت بر عقل کل داشت؟ 
که حق بر گردن ختم رسل داشت؟ 

که رنج سید کونین را برد؟ 
که گرد راهش از نعلین بسترد؟ 

چه کس بیت خدا را اهل آمد؟ 
که نسخ سنت بوجهل آمد؟ 

سلام‌الله یا زهرا به نامت 
قسم بر مادرِ عرشی مقامت 

محمّد مست لبخند ملیحت 
که می‌داند به جز احمد مدیحت؟ 

به باب جنت‌الاعلی نوشته است 
سرای حضرت زهرا بهشت است 

چرا آن روز بر این خانه، یارب 
هجوم آورد خیلِ ظلمت شب؟ 

به مسجد رفتی آنگه خطبه کردی 
کنار قبر طاها ندبه کردی 

به ناگه بانگ پیغمبر برآمد 
صدای ناله از منبر برآمد 

ندارم باور این بنت‌الرسول است 
صدای سرخ زهرای بتول است 

در آتش آیۀ «امّن یجیب» است 
حدیث حوری و آتش غریب است... 


عهد عقیق روایت دوم – محمّدسعید میرزایی
تاریخ ارسال : چهار شنبه 20 اردیبهشت 1391
آخرین بازدید : جمعه 26 مرداد 1397
تعداد بازدید کننده : 356
دفعات مشاهده : 360
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 

معرفی کتاب یک ماه خون گرفته یازده / اثر جدید استاد غلامرضا سازگار

قال رسول الله صلی الله علیه وآله

گناه‌کارترین فرد در عرفات کسی است که از آن جا بازگردد در حالی که گمان می‌برد آمرزیده نخواهد شد.

(بحارالانوار:جلد 99،صفحه 248)

مسئله روز

مسئله : اگر برای مسح، رطوبتی در کف دست نمانده باشد نمی‌تواند دست را با آب خارج، تر کند، بلکه (آقای سیستانی:... باید از ریش خود رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید و گرفتن رطوبت از غیر ریش و مسح نمودن با آن محل اشکال است.) باید از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید.

(آقای بهجت:... بنابر احتیاط باید اول از تری موی ریش و ابرو کمک بگیرد و اگر در آنها تری نبود از دست‌ها رطوبت می‌گیرد.)

آیت‌الله مکارم: اگر رطوبت کف دست خشک شود می‌تواند از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد با آن مسح کند، ولی از آب خارج جایز نیست و اگر فقط به اندازۀ مسح سر رطوبت دارد سر را با همان رطوبت مسح کند برای مسح پاها از اعضای دیگر، رطوبت بگیرد.

 (توضیح‌المسائل‌مراجع،مسأله 257)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک