لالۀ لیلا سلام الله علیها (نوحه هفتم)

ای نـــور بصــــر، لیــلا          ای قــرص قمـــر لیلا،           فرزندم علی‌اکبر
ای شمع دل سوزانم          ای خونین گل خندانم           نـــوردیـدۀ حیـدر
امید لیلا دو چشم خود وا کن                میان دشمن مرا تماشا کن
لالۀ لیلا      لالۀ لیلا       لالۀ لیلا علی

ای درخون شده آغشته      ای داغ تــو مــرا کشته     من بــابای تو هستم
زینـب نــالـه بــه آهـم زد      دشمن خنده به اشکم     زد تارفتی تو زدستم
تشنه لب ز خود تو را جدا کردم               به جای آب اشک دیده آوردم
لالۀ لیلا         لالۀ لیلا         لالۀ لیلا علی

لیـلا کــو در این صحرا        بیند ای ثمرِ زهرا             خون روی تو بگیرد
پاشیده همه اعضایت        پیش دیدۀ بابایت             بـابا بـر تــو بمیرد
اگرچه از خون لبت به هم بسته          بــا پــدرت کــن تکلــم آهستـــه
لالۀ لیلا        لالۀ لیلا        لالۀ لیلا علی

فـرزنـدم بنگــــر عمــه         بیرون آمده از خیمه          با عباس و سکینه
بی‌تو ای گل بستانها        پاره گشته گریبانها            از گلهــای مدینــه
فاطمه از غصّه خونجگر گردد          برادرش کی به خیمه برگردد؟
لالۀ لیلا        لالۀ لیلا         لالۀ لیلا علی

مـن گلـزار خزان دارم       بر دل داغ جوان دارم        گـریم در دل دشمن
دراین محفل مهمانی      فرزندم شده قــربانی       خون گردیده دل من
حقوق جدم عجب ادا گردید              با لب تشنه علی فدا گردید
لالۀ لیلا        لالۀ لیلا        لالۀ لیلا علی

فانوسهای اشک 3 - غلامرضا سازگار
تاریخ ارسال : یکشنبه 20 آذر 1390
آخرین بازدید : سه شنبه 19 فروردین 1399
تعداد بازدید کننده : 3142
دفعات مشاهده : 3331
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 

سرود میلاد با سعادت امام زمان علیه السلام

شعر زیبا و شنیدنی استاد سازگار درباره امام زمان علیه السلام

شعر موالید امام حسین و حضرت عباس علیهم السلام

ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام

قال الصادق علیه السلام

هنگامی که قائم قیام کند مردم را به اسلام نو و تازه فراخواند و آنها را نسبت به امری که کهنه گشته و مردمان از آن گمراه شده‌اند هدایت کند، و همانا قائم، «مهدی» نامیده شده است؛ زیرا مردم را به امری راهنمایی می‌کند که ایشان در آن دچار خطا شده‌اند و به بیراهه رفته‌اند، و آن حضرت، «قائم» نامیده شده است، زیرا قیام حق خواهد کرد.

(البحار: جلد 51، صفحۀ 30، 7)
مسئله روز

مسئله : اگر برای مسح، رطوبتی در کف دست نمانده باشد نمی‌تواند دست را با آب خارج، تر کند، بلکه (آقای سیستانی:... باید از ریش خود رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید و گرفتن رطوبت از غیر ریش و مسح نمودن با آن محل اشکال است.) باید از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید.

(آقای بهجت:... بنابر احتیاط باید اول از تری موی ریش و ابرو کمک بگیرد و اگر در آنها تری نبود از دست‌ها رطوبت می‌گیرد.)

آیت‌الله مکارم: اگر رطوبت کف دست خشک شود می‌تواند از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد با آن مسح کند، ولی از آب خارج جایز نیست و اگر فقط به اندازۀ مسح سر رطوبت دارد سر را با همان رطوبت مسح کند برای مسح پاها از اعضای دیگر، رطوبت بگیرد.

 (توضیح‌المسائل‌مراجع،مسأله 257)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک