حضرت قاسم علیه السلام (نوحۀ سوم)

ای گشته زره، بر تن تو پیرهن تو
یا حضرت قاسم یا                         حضرت قاسم
پامال شد از سمّ ستوران، بدن تو
یا حضرت قاسم                         یا حضرت قاسم

        قـرآن حسـن، آیــۀ ایثـــار حسینـی
        بگرفته به کف، جان و خریدار حسینی
        از کـودکـی خـویش گـرفتـار حسینی
        افسوس که صد پاره شد از تیغ تن تو
یا حضرت قاسم                        یا حضرت قاسم

        ای خورده عسل از دم شمشیر شهادت
        ای یـافتـه در مکتـب ایثـــار، ولادت
        بـا آنکه بـود در نفـست روح عبـادت
        لبـریـز ز خـونـاب گلـو شد دهـن تو
یا حضرت قاسم                       یا حضرت قاسم

     افسوس که چون لاله، ز تیغت همه چیدند
     افسـوس! که پهلوی تـو، بـا نیـزه، دریدند
     افسوس! کـه بـر کشتن تـو تیـغ کشیدند
     افسوس! کـه افتـــاد خــزان، در چمن تو
یا حضرت قاسم                         یا حضرت قاسم

       ای کـرده عمـو مثل پدر، گریه برایت
       ای گفته عمو جان عمویت به فدایت
       ای حجله‌گـه شـادی تو، بزم عـزایت
       ای خلعت شادی تـو، بر تن، کفن تو
یا حضرت قاسم                     یا حضرت قاسم

     یک کشتۀ صد پاره‌تن و این همه قاتل
     بر بسمل خونین حسن، ناله کن ای دل
     والله بـوَد بهـــر عمـو داغ تـو مشکـل
     مثل جگــر پــاک حسن شـد بدن تو
یا حضرت قاسم                     یا حضرت قاسم

    سخت است عمو، جسم تو صدچاک ببیند
    رخســار دل آرای تــو، بــر خـاـک ببیند
    آغشتـه بـه خـون، ایـن بـدن پـاک ببیند
    مـانده است سخـن بـر لب شکّـرشکن تو
یا حضرت قاسم                       یا حضرت قاسم

یک ماه خون گرفته 4 - غلامرضا سازگار
تاریخ ارسال : پنجشنبه 13 آبان 1389
آخرین بازدید : سه شنبه 18 بهمن 1401
تعداد بازدید کننده : 4186
دفعات مشاهده : 4380
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 

خبر داغ

عصر شعر عاشورایی / شعر خوانی محمد سعید میرزایی

رسم اهل ادب/ مداحی واجب، مداحی مستحب، مداحی حرام

حاج اصغرسعیدمنش / این دل تنگم عقده ها دارد...

قال رسول الله صل الله علیه واله و سلّم

همـانا در نهــان مـردم بـا ایمـان، معـرفت و شنـاختی نسبت بـه امــام حسیـن علیه السلام نهفته است.

(البحار: جلد 43، صفحه 271)
مسئله روز

مسئله : اگر برای مسح، رطوبتی در کف دست نمانده باشد نمی‌تواند دست را با آب خارج، تر کند، بلکه (آقای سیستانی:... باید از ریش خود رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید و گرفتن رطوبت از غیر ریش و مسح نمودن با آن محل اشکال است.) باید از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید.

(آقای بهجت:... بنابر احتیاط باید اول از تری موی ریش و ابرو کمک بگیرد و اگر در آنها تری نبود از دست‌ها رطوبت می‌گیرد.)

آیت‌الله مکارم: اگر رطوبت کف دست خشک شود می‌تواند از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد با آن مسح کند، ولی از آب خارج جایز نیست و اگر فقط به اندازۀ مسح سر رطوبت دارد سر را با همان رطوبت مسح کند برای مسح پاها از اعضای دیگر، رطوبت بگیرد.

 (توضیح‌المسائل‌مراجع،مسأله 257)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک