یارب

کـوه عصیـان بوَد بـر روی دوشم‌ 
آوای الرحیــل آیــد بــه گـوشم 
سـر تـا پـا آتشم از چـه خموشم 
می‌سوزم می‌گریم می‌گویم امشب 
                          یا رب یا رب یا رب یا رب 
                          یا رب یا رب یا رب یا رب

ای خدا هرچه من بدم تو خوبی 
من رو سیـه تـو ستـارالعیـوبی 
مـن مجـرمم تـو غفـارالذنـوبی 
مهـر تـو بـر دلم نام تـو بـر لب                      
                           یا رب یا رب یا رب یا رب 
                           یا رب یا رب یا رب یا رب

یا رب از جرم خـود شرمنده هستم 
هرچه هستم تو را من بنده هستم 
با این همه خطا چون زنده هستم 
افتادم از خجلت در تـاب و در تب                    
                            یا رب یا رب یا رب یا رب 
                            یا رب یا رب یا رب یا رب

شأن تو عفو است و لطف و کرامت 
کـار مـن تـوبـه و اشـک نــدامت 
اکـرام الاکـرمیــن روز قیـــامـت 
کــی گـــذاری در آتشـم معــذّب                     
                             یا رب یا رب یا رب یا رب 
                             یا رب یا رب یا رب یا رب

غیـر عفـو تـو مـن راهـی ندارم 
در بسـاطــم دگـر آهــی ندارم 
جـز تــو مـــولا و الهــی ندارم 
عفوم کن به جان حسین و زینب                   
                            یا رب یا رب یا رب یا رب 
                            یا رب یا رب یا رب یا رب

ای نـامت ای یـــادت دوای دردم 
این من و این سوز و این آه سردم 
از تمــام گنــاهم تــوبــه کـردم 
تـا کـه در نـزد تـو بـاشـم مقـرّب                     
                            یا رب یا رب یا رب یا رب 
                            یا رب یا رب یا رب یا رب


 صیام تا قیام 3- استاد غلامرضا سازگار

تاریخ ارسال : یکشنبه 24 مرداد 1389
آخرین بازدید : چهار شنبه 22 مرداد 1399
تعداد بازدید کننده : 2111
دفعات مشاهده : 2141
» ارسال نظرات
متن پیام : *
نام :
تصویر امنیتی :
 
 
 

دستورالعملهای اعلام شده ستادملی مبارزه با کرونا برای برگزاری مراسم محرم۹۹

خبر داغ

اشارات (شعرهای عاشورایی پیمان طالبی)

کتیبه روایت تاریخ بلعمی (حماسه محرم61 ه. ق)- استاد ساعد باقری

قال الحسین علیه السلام

قیام و انقلاب من نه از روی خودخواهی و خوشگذرانی و فساد و ظلم است، بلکه من در پی اصلاح امت جدم و برپایی امر به معروف و نهی از منکر هستم.

(مقتل خوارزمی: جلد 1، صفحۀ 188)
مسئله روز

مسئله : اگر برای مسح، رطوبتی در کف دست نمانده باشد نمی‌تواند دست را با آب خارج، تر کند، بلکه (آقای سیستانی:... باید از ریش خود رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید و گرفتن رطوبت از غیر ریش و مسح نمودن با آن محل اشکال است.) باید از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد و با آن مسح نماید.

(آقای بهجت:... بنابر احتیاط باید اول از تری موی ریش و ابرو کمک بگیرد و اگر در آنها تری نبود از دست‌ها رطوبت می‌گیرد.)

آیت‌الله مکارم: اگر رطوبت کف دست خشک شود می‌تواند از اعضای دیگر وضو رطوبت بگیرد با آن مسح کند، ولی از آب خارج جایز نیست و اگر فقط به اندازۀ مسح سر رطوبت دارد سر را با همان رطوبت مسح کند برای مسح پاها از اعضای دیگر، رطوبت بگیرد.

 (توضیح‌المسائل‌مراجع،مسأله 257)

اینستاگرام

پنل کاربری

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب متعلق به موسسه هنر و ادبیات هلال می باشد
طراحی و برنامه نویسی گروه فاواتک